12/06/2026
الطريقه الصحيحه ل غلي اللبن ، علشان ميحصلش دنتره للبروتين ويفقد اللبن قيمته الغذائيه 👌
دايما نقلب اللبن وقت الغليان ، لان الطبقه للي بتبقا ع وشه دي طبقه حمايه بتعملها البكتريا علشان متتقتلش، واحنا بنفتكره غلي صح ، الصح نقلب لحد مايوصل لدرجه الغليان الصحيحه مش الفوران 👌
بلاش اللبن الجاهز المبستر لان فيه مواد حافظه مسرطنه 🚫
دمتم ب صحه وعافيه ❤️
DT Noura Ahmed
أخصائية التغذية العلاجية/ نورا أحمد محمد
#اللبن #صحة