بقايا إنسان

بقايا إنسان "مات في القرية ساحر ، فاستراحو من أذاه ، خلف الساحر جنيا فاق في السحر أباه "

Paris Saint-Germain wins the Champions League for the first time in its history ✅Al-Ahli Saudi FC wins the AFC Champions...
02/06/2025

Paris Saint-Germain wins the Champions League for the first time in its history ✅

Al-Ahli Saudi FC wins the AFC Champions League for the first time in its history ✅

Pyramids FC wins the CAF Champions League for the first time in its history ✅

Crystal Palace wins its first title in its history ✅

Newcastle United wins its first title after a 70-year absence ✅

Bologna wins its first title after a 51-year absence ✅

Stuttgart wins the German Cup after a 28-year absence ✅

Aberdeen wins the Scottish Cup after a 25-year absence ✅

Tottenham wins a championship after a 17-year absence ✅

Al-Gharafa wins the Emir of Qatar Cup after a 13-year absence ✅

Harry Kane wins his first career title ✅

Son Son wins his first career title ✅

باريس سان جيرمان حقق دوري أبطال أوروبا لأول مرة في تاريخه ✅

‏ الأهلي السعودي حقق دوري أبطال آسيا لأول مرة في تاريخه ✅

‏بيراميدز حقق دوري أبطال أفريقيا لأول مرة في تاريخه ✅

‏كريستال بالاس حقق أول بطولة لأول مرة في تاريخه✅

‏نيوكاسل يونايتد حقق أول لقب بعد غياب 70 عام ✅

‏بولونيا حقق أول لقب بعد غياب 51 عام✅

‏شتوتجارت حقق كأس ألمانيا بعد غياب 28 عام ✅

‏ أبردين يحقق كأس اسكتلندا بعد غياب 25 عام ✅

‏ توتنهام يحقق بطولة بعد غياب 17 عام✅

‏الغرافة يحقق كأس أمير قطر بعد غياب 13 عام✅

‏ هاري كين يحقق أول بطولة في مسيرته ✅

سون يحقق أول بطولة في مسيرته ✅

It was a year full of miracles and the story is still waiting for the Club World Cup✅

ريال مدريد لا يغيب أكثر من عام 🫠هل يتكرر الترتيب ونرى فريق إنجليزي يرفع ذات الأذنين هذا الموسم؟ 🤔     #تشيلسي
17/09/2024

ريال مدريد لا يغيب أكثر من عام 🫠

هل يتكرر الترتيب ونرى فريق إنجليزي يرفع ذات الأذنين هذا الموسم؟ 🤔

#تشيلسي

الهــ…كـر البرازيلي  الذي ســـرق حساب نيمار البنكي في عام 2022:"أعتذر لنيمار على ما فعلته ولكن كان ذلك فشل من البنك وهذه...
17/09/2024

الهــ…كـر البرازيلي الذي ســـرق حساب نيمار البنكي في عام 2022:

"أعتذر لنيمار على ما فعلته ولكن كان ذلك فشل من البنك وهذه ليست غلطتي."
- هل ستعيد الأموال لنيمار ؟

"أي أموال؟ نيمار .. أنا أعتذر له على ما فعلته ولكن لا يطالبني بأي شيء، فإذا أراد أمواله عليه أن يرفع قضيه ضد البنك فهم الذين يملكون أنظمة فاشلة، أما الأموال فقد استثمرت بها واشتريت منزل."

هو في حد كان يقدر يتخيل ان لاعب مصري يلعب ٨ مواسم متتالية في ليفربول !! 😮طب حد كان يقدر يتخيل ان لاعب مصري يكون نجم ليفر...
18/08/2024

هو في حد كان يقدر يتخيل ان لاعب مصري يلعب ٨ مواسم متتالية في ليفربول !! 😮

طب حد كان يقدر يتخيل ان لاعب مصري يكون نجم ليفربول الاول في خلال ٨ مواسم متتالية !! 😮

طب حد كان يقدر يتخيل ان لاعب مصري يكون واحد من ضمن الهدافين التاريخيين لاعظم دوري في العالم الدوري الانجليزي !! 😮

اهو محمد صلاح خلاك تعيش الواقع ده عادي ، كسر شوكة عقده الخواجة و قالك ان المصريين عادي يقدروا يبقوا من انجح الناس في العالم !! 😮❤️

انت عارف يعني ايه محمد صلاح سجل ٩ اهداف في خلال ٨ مواسم متتالية في اول مباراة في الموسم في البريميرليج و أصبح اللاعب الوحيد في تاريخ البريميرليج اللي قدر يعمل ده !! 😮😮

المبهر كمان ان صلاح كسر ارقام اساطير زي شيرار و روني و لامبارد و انفرد بالرقم القياسي لوحده ، حد متخيل العظمة !! 😮❤️

محمد صلاح شخص مجتهد الي اقصي درجة و شغال علي نفسه باستمرار ، نموذج عظيم للنجاح ، شخص ملهم قادر دايما يجدد من دوافعه !! 👏😮❤️

محمد صلاح، أنجح لاعب عربي و افريقي في تاريخ كرة القدم ، كل الفخر يا صلاح حرفيا 🇪🇬😮❤️

كريستيانو رونالدو لما وصل ريال مدريد في صيف 2009 اتعمله استقبال من جماهير ريال مدريد ولا ألف ليلة و ليلة ده حصل لان رونا...
07/06/2024

كريستيانو رونالدو لما وصل ريال مدريد في صيف 2009 اتعمله استقبال من جماهير ريال مدريد ولا ألف ليلة و ليلة

ده حصل لان رونالدو كان واصل و هو نجم ، راجل كسب كل حاجة مع مانشيستر يونايتد و كان النجم الاول في الفريق ، دوري انجليزي ٣ مرات و تشامبيونزليج و أفضل لاعب في العالم و حذاء ذهبي و ترابيزات بلياردو و بينج

وقتها ريال مدريد كان مفتقد حتة النجم الاول دي ، مكنش فيه غير راؤول اللي داخل علي 32 سنة و متوجش قبل كدة بأفضل لاعب في العالم

و وقتها برضه ريال مدريد كان بيعاني من حاجتين ، الاولي انه مش قادر يكسب تشامبيونزليج من 2002 و كل مرة بيخرج بدري بدري من البطولة من دور ال ١٦ تحديدا و مكنش بيكون مرشح اصلا

و التانية ان برشلونة وصل بمشروع جديد بقيادة جوارديولا و جاب سداسية و سيطر علي اسبانيا محليا و هنا كان ريال مدريد لازم يتدخل بصفقات مؤثرة يحاول ينافس بيها مشروع برشلونة و اولهم كان رونالدو بكل تأكيد

ريال مدريد تاريخيا فريق كبير ، لكن في التوقيت ده الفريق مكنش مبشر اطلاقا ، و بالتالي ريال مدريد كان في حاجة قصوي الي لاعبين ذو جودة مرتفعة و ذو شخصية كبيرة و ذو نجومية فيما قبل مع فرقهم السابقة

عشان كدة ريال مدريد كان محتاج رونالدو بشكل ضروري و كلنا عارفين باقي القصة مع نسخة رونالدو مدريد و الاكتساح اوروبيا و عودة الهيبة المحلية بعض الشئ ، منافسة جوارديولا وقتها كان شئ مهلك بالمعني الحرفي

لو جينا بصينا علي صفقة مبابي ، ف من سنتين و اكتر كان ريال مدريد في حاجة قصوي الي لاعب زيه ، خصوصا بعد رحيل رونالدو و بعدها راموس و فشل صفقة هازارد و نوم جاريث بيل في العسل و اهتمامه بالجولف

تباطؤ مبابي في قراره مع وصول انشيلوتي و لمعان مواهب بحجم فينيسيوس و رودريجو و فالفيردي و كامافينجا بشكل سريع مع مستويات مرتفعة من كروس و مودريتش خبرات الفريق ، مع وصول بيلينجهام في نهاية الامر ، ضيع مبابي علي نفسه بطولتين دوري ابطال اوروبا

البطولة الاولي جات من رحب المعاناة و ب سيناريوهات خزعبلية و امور نادرة الحدوث في كرة القدم ، و الموسم اللي بعده الفريق بيخرج بفضيحة من ملعب الاتحاد برباعية

هنا رجع الكلام تاني ، ريال مدريد في حاجة قصوي لمبابي ، لاعب قوي و سريع و فينيشر ممتاز و يلعب مهاجم و جناح ، لان بنزيما خلاص كبر و عجز خلاص و ماشي من الفريق

وقتها مبابي تقل علي قراره سنة كمان ، بس المفاجأة ان الفريق يكمل من غير مهاجم و انشيلوتي يعمل توليفة و بيلينجهام يكون فينيشر الفريق في وقت كبير من الموسم و في النهاية ريال مدريد بطلا لدوري أبطال اوروبا

المشكلة مش هنا 😅

المشكلة ان ريال مدريد علي مدار 3 مواسم كان بيخلق نجم بالتدريج اسمه فينيسيوس جونيور ، وصل الي ال peak في الوقت الحالي ، هو افضل موهبة و افضل لاعب في العالم حاليا و هو الاقرب للبالون دور

يعني ريال مدريد من غير مبابي قدر يجيب بطولتين تشامبيونزليج في ٣ مواسم ، و قدر يخلق نجم اوحد و حديث العالم كله عنه اسمه فينيسيوس جونيور ، مفيش حاجة في الكورة مبيعرفش يعملها ، متكامل و شامل من الاخر

عايز تقول ايه ، ريال مدريد مش محتاج مبابي ؟

ابقي مبفهمش لو قولتلك كدة ، لان اي فريق في الدنيا محتاج موهبة زي مبابي و الريال لو مش محتاجه مش هيفضل ماسك فيه يعني ، فهو اكيد محتاجه ، و لكن 😅

احتياج ريال مدريد لمبابي " في الوقت الحالي " مش بقدر احتياج مبابي لريال مدريد ، هي دي النقطة ، ان مبابي محتاج مدريد جدا في الوقت الحالي ، لانه واصل علي فريق بطل بامتلاكه لاعب نجم و هيحمل بالون دور كمان لو محصلتش مفاجات

و مبابي واصل ريال مدريد و هو نجم اه كموهبة ، و اه هو بطل عالم و هداف كاس عالم ، انما علي مستوي الاندية " باريس " ف لا هو جاي معان بالون دور ولا قدر يفوز بتشامبيونزليج و هو مش محتاج غيرهم دلوقتي و الحاجتين دول متاحين مع ريال مدريد عن باريس بكل تأكيد

هفضل شايفها خطوة متأخرة لمبابي ، لان تأخيره ده خلقله منافس موهوب حريف شوارع و بدأ مع الوقت يشتغل علي نقطة ضعفه و هي ذهنه و استجابته لاستفزاز الخصوم ، و لما عمل كدة بقي نجم موسم و قريب من البالون دور ، و المنافس ده للاسف هيلعب معاه في نفس الفريق دلوقتي 😅

في النهاية ، ريال مدريد بيقول لكل خصومه احنا فرقة الشوارع ، اللي هيجرب يسرع الرتم قصادنا ، ميلومش غير نفسه وقتها ، لاني مش محتاج اقولك علي دخلة فينيسيوس و مبابي و رودريجو في اي تحول هجومي هتبقي عاملة ازاي 😅

كسر الله ظهرك وسحب النور من عينيك لتري العالم كله اسود وخلع الله من قلبك الراحه والامان لتعيش بقيه عمرك خائف حائر لا يهد...
27/05/2024

كسر الله ظهرك وسحب النور من عينيك لتري العالم كله اسود وخلع الله من قلبك الراحه والامان لتعيش بقيه عمرك خائف حائر لا يهدأ لك بال
ان يزهق الله مالك وقوتك وصحتك لتصبح عالة على كل من حولك ولا تجد من يتولى امرك
ان ترى بشائع المناظر و اسوء المواقف
ان تتمنى الموت في كل ثانيه لترتاح ولا تموت وان تصبح حياتك عبارة عن كابوس مخيف لا تتخلص منه ابدا ان تتذوق مرارة ما شعرت به ان تفقد اعزاءك واحد تلو الاخر ان تصبح جسد بلا روح اللهم ارينا فيه عجائب قدرتك
اللهم آمين يارب العالمين 🤲
عمموها ع كل بروفايلاتكم عسي ولعل نجد من هو أقرب لله فيستجاب له

25/04/2024

هو إيه ممكن يحصل لو جبنا شويه فئران وحطيناهم في مكان جميل جدا. ويكون متوفر فيه كل مالذ وطاب للفئران..؟!
بمعني إن ميكنش لهم أي اعداء من الطبيعة أو أي شيء يتبعهم نفسياً أو جسدياً..؟!

الفكره دي خاطرت علي بال عالم الحيوانات الأمريكي Johu calhoun
وفي سنه 1970 بدأ في تنفيذ فكرته. ووفر للفئران مساحه كبيره
مصممه خصيصاً بحيث تعيش الفئران في وفره من الطعام والماء
ومساحه معيشه كبيره...
في البدايه حط أربع أزواج من الفئران ذكرين وانثتين. وبدأت الفئران
تتكاثر بشكل سريع جداً وتعدادهم يزيد أكثر واكثر....
وبعد ماعدي حوالي 315.. بدأ تكاثر الفئران في الانخفاض بشكل
ملحوظ....؟!

ولما وصل عددها إلي 600 فأر.. ظهر بينهم تسلل هرمي أو مايعرف
بأسم "الميل للأنعزال" وبعدين ظهرت طبقه عرفت ب"البؤساء"
وبدأ الفئران الأكبر في الحجم إنها تهاجم. المجموعه الأصغر والأضعف
وده أدي إلي (الإنهيار النفسي لكثير من الذكور).....
حتي إناث الفئران تخلت عن دورها في حمايه صغارهم وفضلت تهاجم
صغار الإناث التانيه بدون أي سبب..؟!

ومع مرور الوقت وصل معدل وفيات الفئران الصغيره إلي 100٪
وأنخفض معدل الإنجاب إلي 0٪ وظهرت المقليه الجنسيه انت
متخيل.....؟!

وأكلت الفئران لحوم بعضها علي الرغم من الطعام والشراب
وبعد كل الي حصل ده تم ولاده آخر فأر في التجربه بعد مرور سنتين
من بدايتها... وفي سنه 1973 ماتت كل الفئران في تجربه أطلق عليها
إسم "universe 25"...

وتم تكرار التجربه 25 مره وفي كل مره كانت النتيجه هي هي.....
التجربه دي تثبتلك مدي الانهيار المجتمعي الي ممكن يحصل لنا كبشر....
لو توفرت لنا كل سبل الحياه..!!!!!!!

ونختم بالأيه الكريمه :(ولو بسط الله الرزق لعباده لبغوا في الارض...)....

- يعني انت شايف مرتبك ده يفتح بيت ...!= وانا بتفرج على  فيلم همام فى امستردام وقفت عند مشهد مكنتش واخد بالي منه...ف اخر ...
23/04/2024

- يعني انت شايف مرتبك ده يفتح بيت ...!

= وانا بتفرج على فيلم همام فى امستردام وقفت عند مشهد مكنتش واخد بالي منه...ف اخر الفيلم وحلم همام بيضيع ان هيخسر المزاد...بص لمراته وقالها الظاهر مفيش فايدة هي ردت ( مش مهم احنا مع بعض )
- لا قطمته وقالتله مش كنت تعمل حسابك ولا قالتله حاجه تخص الحوار اصلا ولا بصتله بصه تحسسه بعجزه...جملتها بجد اجمل حاجه ممكن ترد بيها ... ودا نتيجة ان الواحد يتجوز واحدة قويه ف عز محنته تكون ف ضهره متزودش عليه ..
- ان الست تكون ذكية وتقدر تشيل مسئولية وقويه دا ميخوفكش منها لان ممكن ف يوم زي دا تلاقيها هي الوحيدة اللي بتقومك من بعد انكسارك...

= شكرا لكل واحدة قادره تفهم ان الرجاله مش حمل ضغوط اكتر من الحياة... لازم تكوني انتي الهدوء والراحة ف دنيته الزحمه علشان يهرب ليكي دايما مش منك ...❤!

_ معلش ممكن اقعد معاك على الترابيزة بتاعتك عشان المحل زحمة أوي = اتفضل يا حاج اقعد هي كانت ترابيزة امي _ ميرسي لذوقك، وع...
19/04/2024

_ معلش ممكن اقعد معاك على الترابيزة بتاعتك عشان المحل زحمة أوي

= اتفضل يا حاج اقعد هي كانت ترابيزة امي

_ ميرسي لذوقك، وعموما انا مش هضايقك، هضـ ـرب رغيف الحواوشي بتاعي وهخلع على طول

= حوواوشي إيه، عليا الطـ.ـلاق لانت واكل معايه كباب وكفتة، بسم الله يا راجل

_ يا ابني بس من غير ما تحلف بالطـ ـلاق، بلاش تعود لسانك على الكلمة دي

= عادي يا حاج، انا أصلا مطـ.ـلق، انا بحب احلف بالطـ.ـلاق كدا .. فلكلور

_ متجوزتش بعدها ليه ؟ دا حتى الجواز ستر وعفة

= لا ما هي عايشة معايه عادي

_ ازاي يعني ؟

= ما انا طلـ ـقتها عشان تاخد معاش ابوها، بس عايشين مع بعض كدا بالحب

_ ليه يا ابني تعمل حاجة زي دي

= الحياة بقت صعبة يا عم الحاج، دا انا صرفت ورث اخويا ف 3 شهور

_ هو انت ورثت من اخوك ؟

= مش بالظبط، بس مضّيت ولاده الأيتـ ـام على ورق وقلّبت حقهم

_ الله يخـ ـربيتك يا ابني

= لو جالك الأعـ ـمى كُل عشاه، ما انتاش أحن عليه من اللي عماه، انت مبتاكلش ليه صحيح

_ آكل عشاه ؟

= لأ كل كباب معايه

_ بصراحة يعني خـ ـايف

= خايـ ـف من إيه هو انا هسـ ـمك

_ لا خايف اللحمة دي تكون مضـ ـروبة

= لا متخافش الكباب دا سليم، الحواوشي بتاعك هو اللي من لحـ ـمة حمـ ـير

_ نعم ؟!!!

= مش مصدق، طب خلص الرغيف دا كدا، وانت هتلاقي نفسك رايحة للبرسيم بعدها على طول

_ وانت عرفت منين ان الحواوشي معمول من لحـ ـمة حمـ ـير ؟ عشان ب 3 جنيه يعني ؟

= لا عشان انا اللي بورد الحمـ.ـير للمحل دا

_ يا راااجـ ـل ؟

= اه والله، كل أسبوع بجيبلهم حمـ ـارين

_ وبتكسب كويس بقى من الشغلانة دي ؟

= والله يا حاج اهو مبلغ يسند مع فلوس البودرة

_ بودرة تالك ؟

= لا هـ ـيروين، بس مغشوش

_ انت بتغش الهـ ـيروين، انت حالف تاخد الذنـ ـوب سيك ؟

= أصل زبون المخـ ـدرات مبقاش زي زمان، انا امي في شبابها كانت بتوزع خمسة كيلو في اليوم

_ هي أمك كانت بتتاجر في المخـ ـدرات ؟

= لأ دي البركة بتاعتنا دي، ربنا يديها الصحة، هي مدورة شقة في أول فيصل أصلا، المخـ ـدرات دي تفاريح

_ شقة ايه اللي مدوراها

= أكيد مش شقة فول يعني يا والدي، دي شقة العيلة

_ ايوه يا أخي دماغي راحت لبعيد، فاتحة البيت يعني ؟

= ولامّة الشمل، مشغلة عمتي وخالتي واخواتي البنـ ـات

_ مشغلاهم إيه ؟

= فتـ ـيات ليل

_ كلهم فتـ ـيات ليل ؟

= لا طبعا مش كلهم، أختي الصغيرة موافقتش تشتغل فتاة ليل

_ عشان مبتحبش الحـ ـرام ؟

= لا عشان مبتحبش السهر، بيعملها هالات سـ ـودا تحت عينيها، شغلناها فتاة نهار

_ انتو مفيش في عيلتكم مهندس معماري يا ابني ؟ مدرس حاسب آلي، أي حد محترم ؟

= خالي ربنا يهديه، دكتور

_ ملاك رحمة

= لأ دا حقـ ـير مش عايزك تتثبت أوي كدا

_ أمال عايز ربنا يهديه ليه

= رافض يتاجر في الأعضـ ـاء مع انها بتكسب جدا، انت مبتاكلش ليه بس

_ يا عم مش عايز اطـ ـفح، قولي صحيح، انت بتحب تيجي المحل دا بالذات ليه ؟

= بحاول اشقـ ـط مرات صاحب المحل

_ حلوة للدرجادي ؟

= صنـ ـدل، بس انا بحب السـ.ـتات المتجوزة

_ انت عندك تارجت ذنـ ـوب بتقفله يا حبيبي ؟

= يا عم ذنـ ـوب ايه بس دي كلها تراويش، جابر الزاد بقى عشان خاطري، يا رب تعـ.ـدمني لو مكلتش

_ اللهم آمين يا أخي

= البت سامية بترن عليا اهي، يا رب بقى تكون نـ ـزلت الواد اللي حملت فيه بالغلط

_ سامية دي عشـ ـيقتك ؟

= لأ بنتي الوسطانية

_ يا لهـ ـوي عليا وعلى سنيني، أمها فين ؟

= راحت عند اللي احسن مني ومنك

_ مـ ـاتت ؟

= لأ أجرتها لواحد صاحبي، بس هو ابن ناس يعني، فأكيد احسن مني ومنك

_ أجرت إيه يا حـ ـيوان، هي شاليه ؟

= متفكرنيش بقى، اصل عقدها قرب يخلص، والله أكلّتنا الشهد الله يديها الصحة

_ عقدها يخلص ليه يعني ؟

= كبرت بقى يا والدي، بقت زي شريف إكرامي كدا

_ خلاص تدرب، على رأي المثل، إن تابت الصاحبة درّبت ..

= لا مش هتنفع، انا قررت اريحها، شقيت كتير برضو

_ هتقعدها في البيت وتصرف عليها يعني ؟

= دا إيه المُثل العليا دي كلها يا حاج، انت رافع سقف توقعاتك معايه كدا على أي أساس، قاعد مع كمال ابو رية ؟

_ أمال هتريحها ازاي ؟

= هخلص عليها، وبعد كدا هحزن عليها

_ وتحزن ليه بقى ؟

= مش مراتي يا جدع، هو انت فاكرني إيه ؟ معنديش قلب

_ ومش خـ ـايف الحكومة تقبض عليك وتروح في ستين داهـ ـية ان شاء الله ؟

= لا متقلقش انا عامل حسابي، اللي هيلبسها بدالي جاهز

_ وكمان هتلبّس القضية لواحد غيرك ؟

= أيوه، ما هو لسه خارج اول امبارح من مـ ـؤبد في قتـ ـل ابويا

_ هو قتـ ـل ابوك ؟

= لأ انا اللي قتـ ـلته من 25 سنة بس لبستهاله برضو

_ انت معندكش حد غير الراجـ.ـل دا تلبسه، دا بقى مانيكان قضايا

= أصله طيب أوي يا عم الحاج، من النوع اللي قلبه مليان خير كدا ومسالم، واللي زي دا لازم ياخد على قفاه

_ انت مبهر في حـ ـقارتك يا ابني، انا حاسس اني قاعد بتغدا مع برميل زبـ ـالة

= تتغدا ايه بقى، دا انت ممدتش إيدك في الأكل، انت بخـ ـيل وللا إيه ؟

_ لا انا كنت هاكل معاك بصراحة بس لما انت قلت بسم الله مقدرتش امد إيدي

= اشمعنى ؟

_ انا معرفتكش بنفسي آسف، انا الشـ ـيطان يا حبيبي

= إيه ؟؟!!! أعوذ باللـ...

_ متكملش لا تولـ ـع وانت قاعد قدامي، يا جدع دا انا كنت جاي أقنعك تاكل وتجري من غير ما تدفع الحساب وفاكر ان دي قمة الشقاوة، لقيتك معدّي، أنا شكلي فايتني كتير مع البشر، منكم لله

علي ايامي ست البيت تفتح باب الفريزر كانت الفراخ واللحمة تقع علي الارض لوحدها 😂  والتلاجه   مليانه   جبن    وخضار  وكان  ...
15/04/2024

علي ايامي ست البيت تفتح باب الفريزر كانت الفراخ واللحمة تقع علي الارض لوحدها 😂 والتلاجه مليانه جبن وخضار وكان تحت السرير فيه سبت توم بصل معفن عشن التربو مليان كياس مكرونه ورز وعدس وفول والعيال زهقانه من البطاطس المقلية والبتنجان و يملوا البلالين رز ويشخللوا بيه ده كانوا بيلصقوا زينه رمضان بالنشا والدقيق وكانوا يقولوا عنى حرامى وهما من كتر الزيت كانوا بيدهنوا بيه فخادهم من التسلوخات 😅

 #شايف المواطن اللي هناك ده #كان بيفول عربيته ب 30 جنيه #وكان بيفطر ويدلع نفسه ب 3،جنيه #وكان بيشتري خط الموبايل  ب1جنيه...
15/04/2024

#شايف المواطن اللي هناك ده
#كان بيفول عربيته ب 30 جنيه
#وكان بيفطر ويدلع نفسه ب 3،جنيه
#وكان بيشتري خط الموبايل ب1جنيه
#وكان بيشحن موبايله ويحب طول الشهر ب10جنيه
#وكان بيدفع كهرباء وغاز ومياه ميكملش ال 100 جنيه
#وكان بيدخل عياله المدارس ببلاش
#وكان يروح اي مستشفى حكومي يولد مراته وبياخد معاه السبوع كمان وهو مروح ببلاش
#وكان بيصحي الصبح يفتح الراديو يلاقي اغنية يا صباح الخير ياللي معانا ومن غير نكد
#دلوقتي بقي ع الله حكايته
الله يرحمك اريس

Address

Port Said

Website

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when بقايا إنسان posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Share

Category