09/10/2025
Perjantain 10.10. puolukkavallankumous Laukaassa!
Tarjoamme ratkaisua kaikille puolukan ystäville, myös niille, joilla ei ole mahdollisuutta mennä metsään tai jatkokäsitellä marjoja. Meillä on ratkaisu myös heille, joilla sekä pakaste-, että jääkaappitila on kortilla:
TUOREET PUOLUKAT, PUOLUKKASURVOS SEKÄ PULMUPUOLUKAT KAIKKI SAMAAN HINTAAN 7€/KG! Puolukat on nyt ihanan makeita ja mehukkaita, niin sanotusti kuulaita eli pakkasen
panemia, kuten monet toivovat! Voit tuoda halutessasi omat astiat: kipot, kupit, ämpärit, lasipurkit.. pakkaamme samaan hintaan tuotteet omiin, puhtaisiin astioihisi. Toiveena olisi, ettei ihan pilttipurkin kokoisia tulisi täytettäväksi, m***a vähän isommalla suuaukolla varustettuun purkkiin pystytään sihtaamaan kauhalla kyllä.😄
Jollei mukanasi ole omaa astiaa, ei huolta, pakkaamme tuotteita myös muovipusseihin ja rasioihin. Pahvit meillä alkaa ikävä kyllä olla tältä kaudelta kovin vähissä, m***a kyllä me aina jotain keksitään!
Jos tässä vaiheessa ihmettelet, mitä on Pulmupuolukat, nyt kannattaa testata niitä matalalla kynnyksellä! Ihanaa muunmuassa pinaattilettujen kanssa tai nopea välipala rahkaan tai jogurttiin sekoitettuna. Myös kiva syksyinen lahja kauniissa lasipurkissa toimitettuna.
Ja sitten vielä ratkaisu kylmäsäilytystilojenpuuteongelmasta kärsiville:
-PUOLUKKATÄYSMEHU
1,5 litran hanapakkaus
Säilyy huoneenlämmössä avaamatta vähintään vuoden! Testimielessä pidin jääkaapissa avattua pakkausta jopa vuosia, eikä mehu mennyt miksikään. Se kun on pakattu tyhjiöön ja pastöroitu ja puolukka muutenkin on säilyvä marja.
Tähän mehuun on kylmäpuristettu noin 2 kiloa Saarijärven salomailta poimittuja puolukoita.
Ei lisättyä sokeria eikä mitään muutakaan lisättyä.
Laimennus: 1/4 tai maun mukaan. Tästä saa myös nopeasti tehtyä muun muassa vispipuuron, sileän kiisselin tai keitettyä hyytelöä.
Vielä jäljellä muutama purkki oman keittiön tyrnihyytelöä, nyt sain hiottua reseptin niin, että koostumus on enemmän marmeladimainen, eli pysyy paremmin paahtoleivän päälläkin. Nam!
Samoin muutama pönikkä vielä jäljellä ihanaa torjunta-aineettomista omenoista puristettua tuoremehua, nam nam!
Loppuun vielä muutama ilahduttava ennakkotieto: Esko Laukkanen kertoi keränneensä meille kauden viimeiset kukkakaalit! Joroisten Annabelle-perunat pääsi täysin loppumaan kesken, m***a saamme niitäkin huomiselle lisää, kuten lähituottajan Siikliä sekä säkeissä, että pienemmissä määrin.
Huomisen sääennuste lupaa Laukaaseen aurinkoa, eli tiedossa mitä mahtavin toripäivä klo 10-16 (olemme paikalla jo yhdeksän jälkeen ja tarvittaessa odotamme pidempäänkin)! Huomisen jälkeen palvelemme sitten vielä yhden tiistain ja yhden perjantain ennen talviunia.
Toivottavasti vielä nähdään!😊❤️