KieloHarju, Laukaan tori Juvani

KieloHarju, Laukaan tori Juvani Aina takuutuoreita, kotimaisia tuotteita parhaalla hinta-laatu -suhteella ja ystävällisellä palve

Kiitämme asiakkaitamme lämpimästi torikaudesta 2025! Jos kaikki menee kuten suunniteltu, tapaamme taas ensi kesänä lähir...
27/10/2025

Kiitämme asiakkaitamme lämpimästi torikaudesta 2025! Jos kaikki menee kuten suunniteltu, tapaamme taas ensi kesänä lähiruokapisteellämme Laukaan Tokmannin pihassa kesäkuun puolenvälin tienoilta lokakuun puolenvälin tienoille!

Siihen saakka hyvää syksyn jatkoa, talvea ja kevättä toivoo,

Kielo sekä koko tiimi

Hei, huomenna 17.10. on sitten tämän kauden viimeinen myyntipäivä Laukaan Tokmannin pihassa. ☀️Meillä on tarjolla vielä ...
16/10/2025

Hei, huomenna 17.10. on sitten tämän kauden viimeinen myyntipäivä Laukaan Tokmannin pihassa. ☀️
Meillä on tarjolla vielä puolukoita, sekä pieni erä survosta ja pulmupuolukoita. Porkkanoita, sipuleita, perunoita, kaaleja, hunajaa ja mehuja löytyy vielä talvipesään.

Kehittelimme viimeiselle päivälle jännittävän pelin:

Yhdestä alkaen kaikki normaalihintaiset tuotteet myydään 10% alennuksella, kahdesta alkaen 20% alennuksella ja kolmesta alkaen 30% alennuksella. Jos vielä tuotteita on myyntipöydässä jäljellä kun alamme neljältä purkaa ja pakata tarvikkeita talviteloille, kaikki loput tuotteet -40% hinnoista!

Varauksia saa tehdä, m***a alennukset ei koske ennakkoon varattuja tuotteita.

Uskallatko huomenna odottaa parempaa alennusta vai haluatko varmistaa suosikkituotteesi saannin? Onpa jännittävää! 😀

Nähdään huomenna!

Suurkiitos kaikille, perjantain puolukkavallankumous oli varsinainen jymymenestys!❤️ Hurja määrä puolukkaa, survosta ja ...
11/10/2025

Suurkiitos kaikille, perjantain puolukkavallankumous oli varsinainen jymymenestys!❤️ Hurja määrä puolukkaa, survosta ja Pulmupuolukkaa löysi uudet rakastavat kodit. Voimme iloksenne jatkaa tempausta vielä tiistaina, sillä saamme lisää kyseisiä tuotteita! 😍 Tiistaina 14.10. siis vielä tarjous 7€/kg sekä puolukat, Pulmupuolukat ja survos niin kauan kuin tavaraa riittää.

Tässä vaiheessa täytyy kuitenkin varovasti tiedustella, kuinka moni olisi vielä vailla puolukoita eri muodoissaan? Poimijat näyttävät olevan halukkaita vielä poimimaan yhden erän, m***a on vaikea arvioida kuinka isolle erälle olisi tarvetta. Jos siis kaipaat vielä puolukkaa useamman litran tai kilon, voisitko laittaa kommentteihin tai yksityisviestillä toivomasi määrän, se helpottaisi hieman määrän arvioimista.

Jos olet vailla myös perunoista tai porkkanoista isompaa määrää, kiitos jos kerrot tästäkin, niin yritän hankkia niitäkin sopivasti ensi viikon viimeisiä myyntipäiviä varten!

Ihanaa viikonloppua, ensi viikolla vielä nähdään tiistaina ja perjantaina! ☀️❤️

0405365478 Kielo

Perjantain 10.10.  puolukkavallankumous Laukaassa!Tarjoamme ratkaisua kaikille puolukan ystäville, myös niille, joilla e...
09/10/2025

Perjantain 10.10. puolukkavallankumous Laukaassa!

Tarjoamme ratkaisua kaikille puolukan ystäville, myös niille, joilla ei ole mahdollisuutta mennä metsään tai jatkokäsitellä marjoja. Meillä on ratkaisu myös heille, joilla sekä pakaste-, että jääkaappitila on kortilla:

TUOREET PUOLUKAT, PUOLUKKASURVOS SEKÄ PULMUPUOLUKAT KAIKKI SAMAAN HINTAAN 7€/KG! Puolukat on nyt ihanan makeita ja mehukkaita, niin sanotusti kuulaita eli pakkasen
panemia, kuten monet toivovat! Voit tuoda halutessasi omat astiat: kipot, kupit, ämpärit, lasipurkit.. pakkaamme samaan hintaan tuotteet omiin, puhtaisiin astioihisi. Toiveena olisi, ettei ihan pilttipurkin kokoisia tulisi täytettäväksi, m***a vähän isommalla suuaukolla varustettuun purkkiin pystytään sihtaamaan kauhalla kyllä.😄

Jollei mukanasi ole omaa astiaa, ei huolta, pakkaamme tuotteita myös muovipusseihin ja rasioihin. Pahvit meillä alkaa ikävä kyllä olla tältä kaudelta kovin vähissä, m***a kyllä me aina jotain keksitään!

Jos tässä vaiheessa ihmettelet, mitä on Pulmupuolukat, nyt kannattaa testata niitä matalalla kynnyksellä! Ihanaa muunmuassa pinaattilettujen kanssa tai nopea välipala rahkaan tai jogurttiin sekoitettuna. Myös kiva syksyinen lahja kauniissa lasipurkissa toimitettuna.

Ja sitten vielä ratkaisu kylmäsäilytystilojenpuuteongelmasta kärsiville:

-PUOLUKKATÄYSMEHU
1,5 litran hanapakkaus

Säilyy huoneenlämmössä avaamatta vähintään vuoden! Testimielessä pidin jääkaapissa avattua pakkausta jopa vuosia, eikä mehu mennyt miksikään. Se kun on pakattu tyhjiöön ja pastöroitu ja puolukka muutenkin on säilyvä marja.
Tähän mehuun on kylmäpuristettu noin 2 kiloa Saarijärven salomailta poimittuja puolukoita.
Ei lisättyä sokeria eikä mitään muutakaan lisättyä.
Laimennus: 1/4 tai maun mukaan. Tästä saa myös nopeasti tehtyä muun muassa vispipuuron, sileän kiisselin tai keitettyä hyytelöä.

Vielä jäljellä muutama purkki oman keittiön tyrnihyytelöä, nyt sain hiottua reseptin niin, että koostumus on enemmän marmeladimainen, eli pysyy paremmin paahtoleivän päälläkin. Nam!

Samoin muutama pönikkä vielä jäljellä ihanaa torjunta-aineettomista omenoista puristettua tuoremehua, nam nam!

Loppuun vielä muutama ilahduttava ennakkotieto: Esko Laukkanen kertoi keränneensä meille kauden viimeiset kukkakaalit! Joroisten Annabelle-perunat pääsi täysin loppumaan kesken, m***a saamme niitäkin huomiselle lisää, kuten lähituottajan Siikliä sekä säkeissä, että pienemmissä määrin.

Huomisen sääennuste lupaa Laukaaseen aurinkoa, eli tiedossa mitä mahtavin toripäivä klo 10-16 (olemme paikalla jo yhdeksän jälkeen ja tarvittaessa odotamme pidempäänkin)! Huomisen jälkeen palvelemme sitten vielä yhden tiistain ja yhden perjantain ennen talviunia.

Toivottavasti vielä nähdään!😊❤️

Hei, saatiin kenties kauden viimeinen, mahtava puolukkaerä! Puolukan kysyntä on ollut todella korkealla ja laukaalaiset ...
07/10/2025

Hei, saatiin kenties kauden viimeinen, mahtava puolukkaerä! Puolukan kysyntä on ollut todella korkealla ja laukaalaiset poimijat laajensivat reviiriään Joutsaan, josta löytyi vielä koskemattomia marjametsiä. Myös karpaloa saimme pienen erän Toivakasta. Täyteläinen, kylmäpuristettu puolukkamehu myös nyt saatavilla, kuten myös torjunta-aineettomista omenoista puristettu mehu. Ja tietysti paljon muita kauden juttuja, kuten oman keittiön tyrnihyytelöä ja Laukaalaista käsityötä eli villasukkia ja lapasia ja säkkiperunoita ja porkkanoita sekä sipulia talven varalle!

Palvelemme vielä neljä päivää: 7. 10., 14. ja 17.10. Kello 10-16, sopimuksesta muina aikoina. Tuotteet kulkeutuvat sovitusti myös esimerkiksi Vaajakoskelle.

Tiedustelut ja varaukset 040-5365478/Kielo

Nähdäänhän vielä Laukaan Tokmannin pihassa!

EDIT: Kauden viimeinen lauantai 4.10. olen paikalla klo 10-14, tervetuloa! Lokakuu tulla lätsähti haluttiin tai ei, m***...
03/10/2025

EDIT: Kauden viimeinen lauantai 4.10. olen paikalla klo 10-14, tervetuloa!

Lokakuu tulla lätsähti haluttiin tai ei, m***a onneksi keli on aika mukava!😊 Puolukkaa on yhä saatavilla, vaikka kovasti sitä meneekin, samoin kuin karpaloakin. Omenoista saatiin Luotsia ja Eppulaista, jälkimmäinen on muuten tuottajan oma suosikkilajike ja säilyy viileässä jopa joulukuulle saakka.

Kauan odotetut mehut saapuivat viimein puristamolta! Omenamehu on kolmen litran pussissa ja puolukkamehu 1,5 litraisessa. Sellainen pieni komplikaatio niiden kanssa kävi, että omenamehujen pahvit kuten myös molempien etiketit eivät tahtoneet vielä tänään lähteä torille, m***a mehuja saa toki jo ostaa! Hinta molemmilla on 16€/kpl, 30€/2 kpl. Maistiaisia tarjotaan molemmista ja voit halutessasi tehdä varausta ja hakea myöhemmin! Omenamehut loppuu melko varmasti aika pian kesken, m***a puolukkamehuja tuli runsaasti!

Säkkiperunoita ja porkkanoita kannattaa nyt myös hakea syksyn ja talven varalle. Kunhan pakkanen ei pääse niitä nipistämään, ne säilyy hyvin vaikka parvekkeella tai terassilla ja jos piakkoin tulee käytettyä, jopa huoneenlämmössä.

Lähituottajan hunajaa saatavilla, mahtavan kokoisia sipuleita ja kaaleja ja paljon muuta!

Palvelemme tänään kello 17 saakka. 😊

Laitan tähän vielä pienen varovaisen tiedustelun: meinattiin, ettei olla auki enää tämän päivän jälkeen kuin kaksi tiistaita ja kaksi perjantaita, m***a nyt kun kelit on näin sopuisat, ajattelin, että voisin tulla muutamaksi tunniksi leikkimään toria huomenna, eli lauantaina ja myös ensi maanantaina, jos kannatusta idealle löytyy! Jos siis lupaatte tulla, lupaan tulla minäkin! 😊Voit vaikkapa kommentoida tätä viestiä jos meillä on treffit huomiselle, m***a jollet pääsekään, ei siitä rangaistusta tule.🤭Kunhan kartoitan kiinnostusta hankkeelle! Ilmoitan miten käy, m***a hiukan polttelisi tulla🤭

Ihanaa syyskuun viimeistä viikkoa! Tulevana lauantaina 27.9. klo 10-14 on Laukaan Supermarketin pihassa  uutispuuro- ja ...
24/09/2025

Ihanaa syyskuun viimeistä viikkoa! Tulevana lauantaina 27.9. klo 10-14 on Laukaan Supermarketin pihassa uutispuuro- ja lähiruokamarkkinat. Osallistumme tapahtumaan viereisellä tontilla, eli Tokmannin pihassa ja meiltä löytyy paljon syksyistä lähiruokaa: puolukoita, omenia, kaaleja, sieniä, perunoita, porkkanoita ja sipulia. Sääennuste lupaa mitä mahtavinta syyskeliä, joten nyt porukalla liikenteeseen!

Jos haluaisit myydä tai esitellä tuotteitasi, m***a sinulla ei ole mahdollisuutta pystyttää omaa telttaa, voit myös tulla meidän kaveriksi, meillä on m***a metriä tilaa vapaana!

Palvelemme lauantaina kello 9-15.

Terveisin Kielo Harju
0405365478

Tiesitkö, että 4.9. vietetään suomalaisen ruoan päivää ja lähiruokapäiviä vietetään tänä vuonna 6.–7.9.? Entä tiesitkö, ...
04/09/2025

Tiesitkö, että 4.9. vietetään suomalaisen ruoan päivää ja lähiruokapäiviä vietetään tänä vuonna 6.–7.9.? Entä tiesitkö, että meillä täällä Laukaassa on piste, joka tuo yhteen useita lähiruoan tuottajia, jotta juuri sinun olisi vaivatonta poimia mukaasi lähellä tuotettua hyvää ilman suuria ponnistuksia tai ilmastoa rasittavia ajeluja tilalta toiselle?

Meiltä usein kysytään, onko esimerkiksi meidän pensasmustikat tai omenat kotimaisia ja meitä alkaa väkisellä silloin vähän naurattaa, sillä tälläkin hetkellä ne eivät ole pelkästään kotimaisia vaan Laukaassa tuotettuja! Ymmärrän toki kysymyksen, sillä samaan aikaan samalla kylällä myydään vastaavia tuotteita ulkomaalaisina, vaikkei se olisi tarpeellista tähän aikaan vuodesta. Kenenkään ei kuitenkaan ole välttämätöntä ostaa ulkomaista, jos kotimaistakin on saatavilla. Ihmettelen toisinaan myös sitä, miten paljon keittiöissä keitellään muun muassa Aasiasta tuotua, puhdistettua, ravintoköyhää riisiä, kun samaan aikaan Laukaassa viljelty ravinteikas peruna ei jaksa kiinnostaa suurta yleisöä. Kyllä meidänkin perheessä syödään riisiä ja esimerkiksi banaaneja, eli aikomus ei ole moralisoida, m***a herättää ajatuksia. Siis sanoista tekoihin ja tavataan torilla Tokmannin pihassa. Kerromme mieluusti lisää tuotteistamme sekä paikallisista pientuottajista, jotka väsymättä ja toisinaan näkymättä puurtavat, jotta meillä olisi ravintoa saatavilla. Kotimaisia banaaneja tai riisiä meidän valikoimissa ei vielä ole, m***a paljon muuta hyvää kyllä!

Seuraavassa lainaus Maa- ja metsätaloustuottajain Keskusliiton sivuilta:

"Suomi on maailman pohjoisin maatalousmaa ja siksi täällä karuissa oloissa kasvanut ruoka on erityistä. Valoisa ja lyhyt kesä palkitsee raskaan työn erityisillä mauilla ja aromeilla. Meillä tuotanto on perhelähtöistä ja ruoka tulee läheltä. Tämä onkin yksi turvallisen ruokasektorimme kulmakivistä. Ketju pellolta pöytään on läpinäkyvä ja selvitettävissä ja mahdollistaa muun muassa salmonellavapauden.

Kotimainen, oman maan ruoka on viime vuosina noussut keskusteluun uudella ja tärkeällä tavalla. Kriisitilanteet ovat osoittaneet, miten maukasta, ravitsevaa ja riittävää ruokaa ei voida ottaa itsestäänselvyytenä. Suomalaisen ruoan päivä on juhla, jonka kautta kiitämme ruokamme eteen työskenteleviä ja lisäämme arvostusta heitä ja heidän työnjälkeään kohtaan."

Siis suuri kiitos ja arvostus teille tuottajat ja teille lähiruokaa rakastavat asiakkaat!

Hei ja ihanaa kesän viimeistä päivää! Tiedän että Laukaassa ja lähiseudulla on paljon tuottajia, käsityöläisiä ja monenl...
31/08/2025

Hei ja ihanaa kesän viimeistä päivää!

Tiedän että Laukaassa ja lähiseudulla on paljon tuottajia, käsityöläisiä ja monenlaisia pienyrittäjiä. Haluaisimme tarjota teille mahdollisuuden myydä ja mainostaa tuotteitanne ja palveluitanne!

Meillä on myyntipiste Laukaan Tokmannin pihassa ja iso teltta, jossa olisi tilaa muillekin. Jos haluaisit tuoda joko tuotteitasi meille myyntiin tai tulla itse esittelemään tuotoksiasi ja osaamistasi, otathan reippaasti yhteyttä niin suunnitellaan lisää! Voit myös ilmiantaa tuottajan, jonka tuotteita haluaisit meidän pisteeltämme löytää.

Loppuun vielä tilannekatsaus omasta toiminnastamme:

Palvelemme syyskuun ajan maanantaina, tiistaina ja perjantaina kello 9-17 ja lauantaina kello 9-15. Helppo muistisääntö: olemme paikalla aina, kun MAtTIPELAa.

Puolukkakausi alkanee viikon parin sisään ja nyt poimitaan vielä viimeisiä mustikoita, pensasmustikoita ja herukoita. Alkavalle viikolle on mahdollista saada ehkä myös hieman vadelmia sekä tunnelimansikoita ja herneitä. Kattava valikoima lähituottajien hedelmiä, vihanneksia ja perunoita myös saatavilla.

Ollaan kuulolla ja tervetuloa!

Terveisin Kielo Harju 040-5365478

Hei laukaalaiset, makea sunnuntaiyllätys! Meidän Matti on nyt Laukaassa Tokmannin myyntipisteellä tänään sunnuntaina 17....
17/08/2025

Hei laukaalaiset, makea sunnuntaiyllätys! Meidän Matti on nyt Laukaassa Tokmannin myyntipisteellä tänään sunnuntaina 17.8. ja hänellä on antaa teille sunnuntaina poimittuja Maurin makea -vadelmia pientuottajalta Rautalammilta. Hämäläisiltä on aina saanut todella hyviä vadelmia ja näistä on tullutkin paljon kehuja.😋 Jos siis mielit näitä tänään itsellesi, varaathan mukaan tasarahan tai mahdollisuuden maksaa Mobile Paylla, sillä tämä makea tempaus oli ennalta suunnittelematon.😊

🍇10€/2 rasiaa eli 500g
🍇45€/10 rasiaa eli 2,5kg
🍇85€/20 rasiaa eli 5kg

Muita tuotteita ei tänään ole saatavilla, m***a maanantaina kello 9 alkaen jatkamme taas myyntiä koko valikoimalla ja elokuun loppuun saakka palvellaan täysillä aukioloajoilla, syys-lokakuussa harvennetuilla. Ilmoitan niistä sitten lähempänä.

Miehet on paikalla arviolta ainakin kello 18.30 saakka, sillä viimein saamme uuden teltan murheenkryynin tilalle.🥳

Tarina kokonaisuudessaan on seuraavanlainen: perin isältä arviolta 15-20 vuotta vanhan Jore-merkkisen teltan, joka on yhä ehjä, kävi vain liian pieneksi meille. Tilasin tilalle Nopsa-merkkisen teltan yritykseltä, joka järjestää Suomessa Kansainväliset suurmarkkinat. Ajattelin, että kotimainen kuin kotimainen. 30.6. alkoi vääntö Nopsan toimittajan kanssa monista erilaisista ongelmista johtuen ja viimein tänään vääntö näyttää päättyvän siihen, että joudun maksamaan vain 10% Nopsan myyntihinnasta plus rahti- ja palkkakulut siitä riemusta, että ollaan saatu koko kaikkien aikojen kiireisin sesonki vääntää asiasta😅. Daavid ei siis tässä tapauksessa täysin voittanut Goljatia, m***a kenties järkevämpänä antoi tietä jättiläiselle joka menköön omia menojaan🤭. Arvatkaa mihin telttavalmistajaan palataan? Näissä tilanteissa on kyllä isää ikävä, kun ei ole enää voinut kysyä häneltä neuvoja😢. Ymmärrän nyt kuitenkin sen, miksi torimyyjät suosii Jore-telttoja... Joskus oppirahat on pienyrittäjänkin vain maksettava ja se siitä!

Ihanaa sunnuntain jatkoa kaikesta huolimatta ja uuteen nousuun, eikös!

Kielo Harju 040-5365478

Ihanaa myöhäisiltaa!Yrityksemme KieloHarju täyttää 6.8. keskiviikkona 5 vuotta! Tämä tarkoittaa teille, rakkaat, uskolli...
05/08/2025

Ihanaa myöhäisiltaa!

Yrityksemme KieloHarju täyttää 6.8. keskiviikkona 5 vuotta! Tämä tarkoittaa teille, rakkaat, uskolliset asiakkaat VITOSEN PÄIVIÄ! Kaikki tuotteet on siis 5€ kilo, rasia tai litra. Toisin sanoen esimerkiksi mansikat ja herneet 5€/litra, mustikat ja vadelmat 5€/rasia, kaalit, Siikli-perunat ja porkkanat 5€/kg.. Keräkaali ja kesäkurpitsa puolestaan 2,5€/kg ja sipulinippu 2,5€ eli 2 vitosella😄

Huomenna hulinat alkaa kello 9 ja jatkuu klo 17 saakka ja näitä kekkereitä jatketaan aina ensi viikolle saakka! Tilapäisiä tuotepuutteita ja pitkiä jonoja tulee varmasti olemaan, sillä on mahdoton varautua hurjaan menekkiin, m***a tulkaahan juhlimaan kanssamme Laukaan Tokmannin pihaan🥳

Kielo 0405365478

Kuvassa Malwinaa, jota saa huomenna 5€/litra niin kauan kuin riittää!

Kukaan ei ole niin viisas kuin keski-suomalainen viljelijä! Hankasalmella näet hoksattiin kerätä vadelmat hyvän sään aik...
05/08/2025

Kukaan ei ole niin viisas kuin keski-suomalainen viljelijä! Hankasalmella näet hoksattiin kerätä vadelmat hyvän sään aikana ja nyt ehdottomasti on se aika, kun ne kannattaa hakea säilöön!

Saimme jättierän Esko Jäntin vadelmia Hankasalmelta ja saatavilla on jopa neljää lajiketta:

Maurin makeaa ja Muskokaa sekä muutama rasia jäljellä Stioraa.

Hinta: 2,5 kg 45€

Laitilasta myös Ottawa vadelmaa pieni erä tarjolla.

Ottawa 1,6 kg 30€

Tulevat ja jo päällä olevat sateet saattaa aiheuttaa sen, että vadelmat karisee, eli nyt ei ole syytä enää miettiä!!

Irtomyynnistä vadelmat 6€/rasia ja kympillä kaks!

Saatavilla myös eilen Peiposen Paulilta Suonenjoelta noukittua Malwina-mansikkaa sekä irtomyynnistä että 5 kg laatikoissa. Laatikon hinta 39€/5kg ja irtomyynnistä saa myös suosittuja 1,5 ja 2,5 kg laatikkoja.

Metsämustikat tällä hetkellä tilapäisesti loppu, m***a LUOMU-laatuista pensasmustikkaa on jo noukittu Kangasniemeltä sekä pienemmissä erissä, että 5 kg laatikoissa. Laatikon hinta on 65€/5kg.

Ja tietysti mahtavat lähituottajien vihannekset, perunat, herneet ja valkosipulit...

Palvelemme tänäänkin klo 17 saakka.

Saatavuustiedustelut sekä varaukset 0405365478 /Kielo

Kuvassa Maurin makeaa ja Muskokaa sekä taustalla jättiMalwinaa.

Osoite

Vuojärven Puistotie 11
Laukaa
41340

Aukioloajat

Tiistai 10:00 - 16:00
Perjantai 10:00 - 16:00

Puhelin

+358405365478

Hälytykset

Tiedä ensimmäisenä ja anna meille oikeus lähettää sinulle sähköpostitse uutisia ja promootioita KieloHarju, Laukaan tori Juvani :ltä. Sähköpostiosoitettasi ei käytetä muihin tarkoituksiin, ja voit perua milloin tahansa.

Ota Yhteyttä Yritys

Lähetä viesti KieloHarju, Laukaan tori Juvani :lle:

Jaa

Kategoria