22/07/2025
KIITOS!💚🌿
Kuluneen viikonlopun Artjärvi-päivät keräsivät jälleen kerran ilahduttavan suuren määrän kävijöitä Artjärvelle. Aurinkoinen sää toki palveli tapahtumaa, m***a ei se automaattisesti tarkoita kaiken aina onnistuvan.
Tänä vuonna tehtiin monen m***a kävijäennätystä. Kesäillan Kympillä, monissa avoimissa ovissa, museoissa, sekä Artjärvi-päivien markkinoilla.
Ennen kaikkea ihmiset olivat iloisia ja tunnelma oli lämmin. Se ajaa meitä järjestäjiä eteenpäin.
Tapahtuman suurentuminen vuosi vuodelta tuo kuitenkin omat uudet haasteensa. Edelleen etenkin markkinoiden käytännön jutuissa on meillä järjestäjillä parannettavaa. Miten saada niin suuri määrä autoja järkevästi parkkiin. Paljonko tarvii henkilökuntaa. Entä miten torimyyjät kannattaa asetella, ja miten sähkö riittää kestävästi. M***a ne ovat ns. positiivisia ongelmia, jotka ovat lähtöisin tapahtuman suosiosta. Ja sellaiset ongelmat me otamme ilomielin ratkaistavaksemme ensi kesälle!
Tässä kohtaa haluamme kiittää kaikkia mukana olleita.
Ensinnäkin kiitos talkooväelle ja paikallisille yrityksille! Olitte sitten Artjärveltä tai kauempaa, niin työnne on kultaakin kalliimpaa. Tämä on tapahtuma joka kootaan koko kylän voimin, niin meille kuin muillekkin. Se luo yhteisöllisyyttä ja identiteettiä. Tänä vuonna saimme m***a uutta apuria, ja jokainen teki vähän enemmänkin kuin pyydettiin. Ohjelmanumeroita saatiin taas upea määrä, joista moni myös täysin uusia. Iso kiitos siitä!
Yhteistyökumppanit ovat tärkeä osa Artjärvi-päiviä. Vaikka kuinka paljon sitä haluaisi olla itsenäinen, niin olisi tälläisen tapahtuman järjestäminen hyvin haastavaa ilman yhteistyökumppaneiden tukea. Kiitos siis Orimattilan kaupunki kun tuette tapahtumaa ja olitte myös läsnä markkinoilla, sitä varmasti arvostaa moni! Suuri kiitos myös pääyhteistyökumppanillemme OP Salpalle, jota ilman emme varmastikkaan olisi päässeet näin pitkälle näin lyhyessä ajassa. OP Salpa on tukenut meitä suuresti, m***a tuottamatta kuitenkaan suorituspaineita. Olemme saaneet rauhassa toteuttaa tapahtumaa juuri niin kuin itse haluamme, ja se on ollut tässä kaikista hienointa. Toivottavasti saisimme kunnian jatkaa yhteistyötä tulevaisuudessakin.
Lopulta suuri kiitos kävijöille, esiintyjille ja torimyyjille. Ensinnäkin kiitos siitä, että olette päättäneet tehdä kalenterihinne tilaa ja tulla paikalle. Tarkkaa kävijämäärää on mahdoton sanoa, m***a kyllä voidaan puhua yli 2000 kävijöstä viikonlopun aikana. Suurin osa edellisen kesän torimyyjistä palasi myös tänä kesänä, mikä viestii hyvästä myyntitapahtumasta. Lisäksi saimme kasvatettua myyjämäärää lähes 20 myyjällä, päästen hurjaan lukuun 70 myyjää/toripistettä! Sen enempää ei taida mahtuakkaan enää pienelle kentällemme. Kiitos myös kärsivällisyydestänne silloin, kun ihan kaikki ei meinaa mennä täydellisesti, oli kyseessä sitten sulakkeiden meno tai täydet parkkipaikat. Tässä opitaan tehdessä, ja kaikki koittavat parhaansa.
Ohessa pari tunnelmakuvaa kävijöiltä. Julkaisemme myöhemmin lisää valokuvaajiemme ottamia kuvia viikonlopulta. Emme kuitenkaan patistele heitä, koska kuten niin monet muutkin ovat hekin mukana talkoovoimin.
Kiitos, niiaus ja kumarrus sekä hattu pois päästä.
Nähdään ensi vuonna 17.-19.7.2026!💚🌿