23/08/2013
2η ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ "ΑΡΤΟΣ-ΟΙΝΟΣ-ΕΛΑΙΟΝ 2013"
από Δήμος Καλαμάτας - Municipality of Kalamata
Ο Δήμος Καλαμάτας διοργανώνει τη 2η Έκθεση «Άρτος – Οίνος - Έλαιον 2013», στο Δημοτικό Πάρκο Σιδηροδρόμων, από 24 Αυγούστου έως 1η Σεπτεμβρίου. Σκοπός της είναι η προώθηση της κατανάλωσης των αγροδιατροφικών προϊόντων της περιοχής μας, τα οποία είναι ευεργετικά για την υγεία του ανθρώπου και αποτελούν πυλώνες της Μεσογειακής Δίαιτας, καθώς και η προβολή του μεσσηνιακού γαστρονομικού πολιτισμού ιδίως στους επισκέπτες της περιοχής μας, Έλληνες και ξένους. Επίσης, θα διοργανωθούν εκδηλώσεις, μέσα από τις οποίες η νέα γενιά θα γνωρίσει και οι παλιότεροι θα θυμηθούν αγροτικές πρακτικές και εργασίες που έχουν εκλείψει, καθώς και όσα σχετίζονται με την επεξεργασία των αγροτικών προϊόντων και την παρασκευή τροφίμων.
Ο Δήμαρχος σημείωσε, σε συνέντευξη Τύπου σήμερα, πως η ιδιαιτερότητα αυτής της Έκθεσης έγκειται στο γεγονός ότι πέρα από την προβολή των προϊόντων, προβάλλονται η παράδοση και ο πολιτισμός μας. Επεσήμανε επίσης ότι στο ψωμί, το κρασί και το ελαιόλαδο βασίζεται η διατροφή του ανθρώπου. Το Δημοτικό Πάρκο Σιδηροδρόμων είναι οργανωμένο και πεντακάθαρο, έτοιμο να υποδεχθεί τις εκδηλώσεις. Ο Δήμαρχος ευχαρίστησε όλους όσοι συμβάλλουν στην προετοιμασία της Έκθεσης και ιδίως τους εθελοντές.
ΔΡΩΜΕΝΑ
Μεταξύ άλλων, στη 2η Αγροτική Έκθεση Καλαμάτας «Άρτος - Οίνος - Έλαιον 2013» θα γίνει αναπαράσταση των εξής εργασιών και διαδικασιών: τρύγος, πάτημα σταφυλιών, παρασκευή πετιμεζιού και μουσταλευριάς, μακινάρισμα σταφίδας, γάνωμα χάλκινων σκευών, παρασκευή διαφόρων εδεσμάτων με εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο, χάραγμα και ξεπίκρισμα ελιάς Καλαμάτας, αλώνισμα και λίχνισμα σιτηρών, άλεση με χειρόμυλο, παρασκευή γαμήλιας κουλούρας, τηγανόψωμων και πέτουλας, διανομή λαγάνας, άρτων, λιόψωμων και άλλων αρτοπαρασκευασμάτων, παρασκευή παστελιού και λουκουμιού. Στις πολιτιστικές εκδηλώσεις περιλαμβάνονται συναυλίες και χορευτικές βραδιές.
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ
Σήμερα, ο υπάλληλος του Δήμου Νίκος Κισκήρας με τη βοήθεια εθελοντριών έστησε στο Πάρκο τον αργαλειό, στον οποίο θα επιδειχθεί η πατροπαράδοτη διαδικασία της ύφανσης. Ο κ. Κισκήρας και οι εθελόντριες, νωρίτερα, ιδιάσανε το στημόνι για να υφάνουνε το πανί και να φτιάξουνε κουρελού. Επίσης, οι Μεσσήνιοι παραγωγοί, μεταποιητές και έμποροι αγροτικών και τοπικών προϊόντων, οι οποίοι έχουν δηλώσει συμμετοχή στην Έκθεση «Άρτος – Οίνος - Έλαιον 2013», συγκεντρώθηκαν στο Πάρκο για την κατανομή των χώρων.