18/04/2025
💸💸💸
אם יש לך כסף שיושב בבנק - אתה פשוט מפסיד כסף, בדיוק ככה כמו שזה רשום.
אם אתן דוגמא מספרית לצורך הדיון - מי ששם 100,000₪ לפני 5 שנים בתכנית חיסכון בבנק הרוויח 24,600₪ ברוטו (בפירגון לבנק), לעומת מי ששם 100,000₪ לפני 5 שנים בגמל להשקעה/פוליסת חיסכון הרוויח 64,800₪ ברוטו!!
***הבנק נותן כ-4.5%, תורידו 25% מס, נשאר 3.375%, האינפלציה ב5 שנים האחרונות 2%-5% נניח ממוצע 3%, זאת אומרת שהתשואה הריאלית היא סביב 0.375% בשנה!!!!
***במסלולים כללים ב5 שנים האחרונות הממוצע היה 7.5% ובמסלולים מנייתים כ-13%, כן, כולל תקופת הקורונה כולל הירידות של 2022 וכו'
זה נתון מטורף שאף אחד לא מתייחס אליו, למה? זה כסף שאתם עובדים בשבילו ומתכננים עליו תכניות להמשך!
רוב האנשים עדיין שמים את הכסף בתכנית חיסכון בבנק – כי זה נשמע "בטוח".
אבל האמת? הכסף שם פשוט נשחק. האינפלציה וגם והריבית הנמוכה גורמות לזה שהכסף לא באמת גדל!
לעומת זאת, בבתי השקעות וחברות ביטוח יש היום פתרונות חכמים שמותאמים לכל אחד:
גמל להשקעה – נזיל תמיד! אפיק מצוין עם פטור ממס אם מושכים כקצבה בפנסיה, מתאים גם לילדים, מוגבל ל81,711.88₪ לכל שנה קלנדרית לכל אדם.
פוליסת חיסכון – נזילה בכל רגע, חשיפה לשוק ההון, ואפשר לעבור בין מסלולים בלי אירוע מס.
תיק השקעות מנוהל – השקעה שמותאמת אישית לצרכים שלך, עם גמישות מלאה וניהול מקצועי, בעיקר לסכומים גבוהים.
אז מה עדיף – לשים את הכסף במקום שנשחק, או במקום שיכול לעבוד בשבילך?
אם יש לך כסף שיושב בבנק – הגיע הזמן לבדוק איך הוא יכול לגדול.
שלחו לי הודעה ואבדוק עבורך מה הכי נכון לך
אין באמור לעיל משום ייעוץ פנסיוני או שיווק פנסיוני או הצעה לרכישת מוצר פנסיוני כלשהו. המידע מובא למטרות ידע כללי בלבד, אינו מהווה תחליף לייעוץ מותאם אישית ואינו מהווה התחייבות לתשואה כלשהי. ייתכנו שינויים בתשואות ובנתונים בהתאם לתנאי השוק ולמדיניות הגופים המוסדיים.