משק לב אדם

משק לב אדם חקלאות אורגנית-עברית-צעירה.
'נערים ומבוגרים מצמיחים'

העלתי בשבוע שעבר סטורי אחרי עישוב בערוגת הסלק שהירקות לא יכולים לצמוח בחושךומאז אני הולכת עם מחשבות על זה ברובד עמוק יות...
22/02/2026

העלתי בשבוע שעבר סטורי אחרי עישוב בערוגת הסלק שהירקות לא יכולים לצמוח בחושך
ומאז אני הולכת עם מחשבות על זה ברובד עמוק יותר.

אם זה מעניין אתכם, תמשיכו לקרוא:)

חשבתי על הלימוד של ימימה אביטל
(אחד הדברים המשמעותיים בחיי)
שבאחד החלקים היא אומרת
"בָּרוּחָנִי מְתַקְּנִים דֶּרֶךְ הִתְחַזְּקוּת הָאוֹר"

ובעצם הטבע גם מראה את זה, לא רק ברוחני.
צריך אור כדי לצמוח.

ומצד שני,
יש תיאוריה שלימה על צמיחה פוסט טראומתית, צמיחה של אנשים דווקא מתוך החושך.
מתוך המשבר.

לרגע זה מרגיש סותר...

אני חושבת דרך הזרעים שאנחנו מנביטים בערוגה או במשתלה, אחרי הזריעה אנחנו מכסים אותם ביריעה אטומה, למה? כדי שיהיה להם חושך. ומה קורה להם בחושך- הם מחפשים את האור בדחיפות וככה נובטים מהר לעומת זרעים שלא יהיו מכוסים.

יותר מזה, זרע לפני שהוא נובט, הוא מתפרק, נרקב
ורק אז יוצא השורש ואחריו הנבט הראשון.

בטבע, בנפש,
הצמיחה מתרחשת בזכות האור, האמונה שיש טוב
והוא העיקר.
אבל לא מתוך התעלמות מרגעי החושך, הריקבון, הם קריטים לצמיחה שתגיע מתוך חיבור לכל החלקים שיש בנו. שיש בטבע.

כל צמח שמת ונרקב באדמה, הוא בעצמו הופך להיות הקומפוסט שממנו יצמחו צמחים חדשים.

נח לנו לחלק את הדברים לטוב ורע,
שמח עצוב,
חושך ואור.
הכל קיים. מעורבב.
האור מוכרח לחושך
והחושך מוכרח לאור.

העניין למה יש יותר משקל, לאן אנחנו שואפים.
הזרעים באדמה לא מתנגדים לחושך ולריקבון
אבל הם גם לא רוצים להישאר רק שם.

"חֹשֶׁךְ כָּבֵד לֹא רוֹאִים אוֹפֶק
חֹשֶׁךְ סָמִיךְ אִי אֶפְשָׁר לָזוּז...

תִּרְאִי, תִּרְאִי בִּי מַה שֶּׁיֵּשׁ
תִּרְאִי בִּי אֶת הָאַיִן
תִּרְאִי בִּי אֵין סוֹף"
(אביתר בנאי)

טוב, הגיעו אלי הרבה שאלות, אז בואו נעשה סדר:מתוך כל המשק הכרם מתפרש על 5 דונם, חלקה קטנה ובוטיקית שכל העבודות נעשות בידי...
17/02/2026

טוב, הגיעו אלי הרבה שאלות, אז בואו נעשה סדר:
מתוך כל המשק הכרם מתפרש על 5 דונם, חלקה קטנה ובוטיקית שכל העבודות נעשות בידיים.

את הגפנים שלנו בשיטה ייחודית:
בכרם יש פי 3 שתילים מכרם רגיל 🌱
(למבינים: 660 במקום 220 לדונם)

העובדה הזו גורמת לגפנים להתחרות על המשאבים-
על המים, המינרלים, מקום לשורשים ועוד.
התחרות מורידה את כמות האשכולות בבציר
וכך את כמות הבקבוקים
אבל היין יוצא איכותי יותר🥂

גם שיטת הזמירה שלנו שונה:
בכל שנה אנחנו מחליפים את "הבד":
הענף המרכזי, כדי לשמור על הגפן צעירה.

הגידול בכרם והייצור ביקב, שניהם- מפוקחים עפ"י התקן האורגני הדוגל בשמירה על המאזן האקולוגי המתרחש באופן טבעי.

מהענבים אנו מפיקים 3 סוגי יינות :

*פרץ* - יין לבן- זני מגראנש בלאן
יבש אך מתקתק וקליל.

*קוסטיה* - רוזה שילוב של גראנש בלאן וסירה , פרשי ופירותי.

*דוד* - יין זני מענבי הסירה .
היין התיישן 24 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי.
יין בגוף מלא עם נוכחות ארוכה.

חוויה שלא תשכחו!☺️

*למי שלא מכיר את המשק-*👇🏼
כל הצוות שלנו מורכב מנערים ונערות שנשרו מהמסגרת הרגילה ומהווה עבורם תעסוקה בשכר ומרחב לצמיחה אישית ומשמעותית דרך עבודה קשה ומספקת ודרך הקשר האישי.

אפשר לומר שהמשק שלנו מצמיח פירות, ירקות, יין
ואנשים👩🏻‍🌾🧑🏻‍🌾

אז שיהיה לחיים!🥂
לחיי חקלאות ישראלית!
לחיי הנוער שלנו- דור העתיד!
לחיי החיים!

מבצע שלא יחזור שוב! לכבוד פורים יין בארגזים בחצי מחיר!🎉 🫣🪇(המבצע בתוקף עד פורים) לבן "פרץ" 24  600 ש"חרוזה "קוסטיה" 23/2...
17/02/2026

מבצע שלא יחזור שוב! לכבוד פורים יין בארגזים בחצי מחיר!🎉 🫣🪇
(המבצע בתוקף עד פורים)

לבן "פרץ" 24
600 ש"ח
רוזה "קוסטיה" 23/24
600 ש"ח
אדום "דוד"
720 ש"ח

(12 בקבוקים בארגז)יין

עד גמר המלאי!
*כל הקודם זוכה*😎
https://mypips.app/levadam
#ייןאורגני #ייןישראלי #תוצרתהארץ #תעסוקהלנוער

מכירים את משפחת המצליבים? השבוע הם במבצעים מטורפים אז כדאי לכם להכיר:)*כרוב* 6.5 ש"ח לקילו ~במקום 9 שח~*כרובית* 9.9 ש"ח ...
08/02/2026

מכירים את משפחת המצליבים? השבוע הם במבצעים מטורפים אז כדאי לכם להכיר:)

*כרוב* 6.5 ש"ח לקילו
~במקום 9 שח~
*כרובית* 9.9 ש"ח לקילו
~במקום 16 שח~
*ברוקומיני* 9.9 ש"ח למארז
~במקום 15 שח~

תתפנקו ותמלאו את הבית בתוצרת אורגנית מהממת
ספוגה בעבודה קשה ואהבה גדולה לארץ❤️

*עד גמר המלאי*😎👇🏼
https://mypips.app/levadam

קופון הנחה לקניה ראשונה-🌸
בפרטי 0552730830

~~~~~~~~~~~~~
תעסוקה מצמיחה
לנערים ונערות

זה חג שבקלות אפשר לדלג עליו, אז הודעתי לכולם לפני שבועיים לשריין את התאריך. וכל הצוות הגיע❤️זה באמת לא ממש חג, לכאורה טכ...
01/02/2026

זה חג שבקלות אפשר לדלג עליו, אז הודעתי לכולם לפני שבועיים לשריין את התאריך. וכל הצוות הגיע❤️

זה באמת לא ממש חג, לכאורה טכני- הלכתי בלבד, הכל התחיל בכך שהיום הזה קובע הלכות בקשר לתרומות ומעשרות. (פירוט בהזדמנות אחרת...)

*אז מה בעצם אנחנו חוגגים?*
כשעם ישראל היה בגלות לא יכלו לקיים את המצוות התלויות בארץ - תרומות ומעשרות, שמיטה, הפרשת חלה ועוד.
ארץ ישראל, החיבור לטבע, לאדמה, לעונות השנה, הם חלק מהותי ביהדות.
היהודים בגלות רצו לשמר את הקשר לארץ *ולכן מתוך געגועים גדולים נהגו לאכול פירות שהביאו להם מארץ ישראל*(פירות יבשים כי איך אפשר בימים קדומים להביא פירות טריים...)
אכילת הפירות הזכירה להם שהגלות ארוכה וקשה אבל יום אחד נגיע לארץ. יום אחד נחזור לשורשים שלנו. ככה הפך היום הזה בשנות הגלות ליום כיסופים לארץ ישראל.

בשנים הראשונות של זכרון יעקב, מנהל בית הספר- זאב יעבץ החליט שחשוב לחבר את התלמידים לארץ והוציא אותם בטו בשבט לנטיעות, ב1908 החליטו הסתדרות המורים וקקל לאמץ באופן רשמי את המנהג שביום הזה יוצאים לנטיעות.
*כך התחילה המסורת.*
*מתוך רצון להתחבר לארץ.*

ככה שהעניין של היום הזה הוא החיבור שלנו לאדמה הזו. לארץ ישראל.
לא סתם ביהדות כל חג קשור גם לעונת השנה, זה חלק מהותי מהנפש שלנו, של כל אחד באופן פרטי ושל האומה כולה.
כל אדם צריך קרקע שנותת לו את הכח לצמוח, אומה צריכה את האדמה המתאימה לה, כמו כל צמח שצריך את התנאים שלו לצמיחה.
*הקשר לאדמה מצמיח אותנו לא רק ברמה החקלאית, הקשר לארץ משפיע על כל שאר התחומים.*
אולי זה נשמע לכם מוזר ומנותק אבל תראו כמה צמחנו מאז קום המדינה בכל תחום

טוב אז נניח שהבנו את המהות של החג- חיבור לארץ
*אבל למה בחורף?*
הכל רדום וקפוא בחוץ.
למה לא בעוד חודשיים בשיא של הפריחה??

כי בעוד חודשיים זה לא חכמה לחגוג, הכל ברור, הכל פורח, "ההצלחה מול העניים".
העניין לחגוג את הפוטנציאל של *הצמיחה שנמצא עכשיו בכל ענף שנראה מת.*
*זה יום של אמונה.*
יום שבו חוגגים את הידיעה הברורה שהטבע תמיד חוזר לחיות, זה כח שטמון בו מאז ומתמיד.
וזה כח שטמון בנפשנו הפרטית והלאומית.

טו בשבט שמח🌱

אחרי שבועות של עבודה על הקונסטרוקציה של הבית רשת- אנחנו מתחילים לתפור את הרשתות🪡הפרי כבר מתחיל לגדול וחייבים את הרשת שתג...
27/01/2026

אחרי שבועות של עבודה על הקונסטרוקציה של הבית רשת- אנחנו מתחילים לתפור את הרשתות🪡
הפרי כבר מתחיל לגדול וחייבים את הרשת שתגן מפני ברד🫧

זו משימה שמאתגרת את הצוות-
לתפור כשעומדים על סולם זה לא קל בכלל.💪🏽

אנחנו כבר באמצע השבוע וההתרגשות שלכם לטו בשבט מורגשת בהזמנות🌸🥬🥜
איזה כיף!

מי שעוד לא הזמין-
זה הזמן למלא את הבית בשפע מתוצרת הארץ🇮🇱👇
https://mypips.app/levadam

כשהצמחים חוגגים - אתם נהנים!החג שלנו - טו בשבט מתקרב וההתרגשות כבר מורגשת בשדה🌿מבצעים מטורפים מחכים לכם : 🥳אגוז מלך - 54...
25/01/2026

כשהצמחים חוגגים - אתם נהנים!
החג שלנו - טו בשבט מתקרב וההתרגשות
כבר מורגשת בשדה🌿

מבצעים מטורפים מחכים לכם : 🥳

אגוז מלך - 54 ש"ח לקילו (במקום 68 ש"ח)
בוטנים - 45 ש"ח לקילו! (במקום 58 ש"ח)
קשיו - 58 ש"ח לקילו! (במקום 72 ש"ח)
פקאן - 80 ש"ח לקילו! (במקום 104 ש"ח)
שקד - 60 ש"ח לקילו! (במקום 78 ש"ח)
גוג'י ברי - חצי קילו 28 ש"ח לקילו! (במקום 38 ש"ח)

חסה- 2 ב10 ש"ח!
סלרי עלים - 2 ב12 ש"ח!
בננה - 12 ש"ח לקילו
פומלית - 5 ש"ח ליחידה
תפוז אדום - 9.9 ש"ח לקילו

להזמנות👇
https://mypips.app/levadam

"רגע, לא הבנתי, כל הנערים והנערות בתמונות הם מתנדבים? זו מחויבות לבגרות?" "זה נערים שגרים אצלכם??""יש לכם גם תאילנדים וג...
19/01/2026

"רגע, לא הבנתי, כל הנערים והנערות בתמונות הם מתנדבים? זו מחויבות לבגרות?"
"זה נערים שגרים אצלכם??"
"יש לכם גם תאילנדים וגם ישראלים?"

אני מקבלת הרבה שאלות בסגנון...

*אז הנה אני מסבירה:*

כל נערה ונער שמגיעים אלינו, גרים בסביבה ובאים בבוקר באוטובוס, *הם עובדים במשק בשכר* בתיאום עם בית הספר, יש ימים שהם במשק ויש ימים שלומדים.

*לכל אחד סיפור משלו*,
בהכללה- מי שמגיע כנראה המסגרת הפורמלית לא התאימה לו מסיבות שונות.
המשק מהווה קודם כל יכולת להרוויח כסף לעצמם.
מעבר לכך, התעסוקה גורמת לבחירה אמיתית ולקיחת אחריות ממש בכל בוקר מחדש.

התהליכים שקורים במשק אינם טיפוליים, אנחנו עסק.
אבל הם קורים! איך?
קודם כל עבודת אדמה, יש לה את הכח שלה.
דבר שני, במשק יש תחושת שייכות,
צריכים אותי, אני חלק ממשהו...
השייכות הזו מעניקה משמעות.

דבר אחרון,
קשר אישי.
אנחנו משקיעים בזה. אכפת לנו ממה שכל אחד ואחת עוברים בחייהם הפרטיים.
יש לנו סבלנות לזמן שלוקח ללמוד את העבודה
כי אנחנו יודעים שתהליכים אמיתיים קורים לאט לאט.
האמת, ממש כמו באדמה.

ולמה החלטנו שככה יתנהל המשק שלנו?
קודם כל כי גם אנחנו היינו שם, בגיל הזה,
שיש בו המון כוחות ולא תמיד מוצאים את המקום הנכון
להוציא אותם.
ליואב ולי, החקלאות היתה חלק משמעותי
בצמיחה שלנו בגיל ההתבגרות.

ואנחנו מאמינים בדרך הזו ליצור כאן את דור העתיד-
אנשים שמחוברים לעצמם ולארץ.

כמובן שיש עוד הרבה מה לספר, כמו באדמה,
נשאיר אותם סמויים ועמוקים.

מלך האבוקדו הגיע! השבוע מתחילים לקטוף אבוקדו האס!מתקלף בקלות, שומני, טעים ובריא😍והמחיר? אל דאגה!הפרי גדל אצלינו במטע ולכ...
11/01/2026

מלך האבוקדו הגיע! השבוע מתחילים לקטוף אבוקדו האס!

מתקלף בקלות, שומני,
טעים ובריא😍

והמחיר? אל דאגה!
הפרי גדל אצלינו במטע ולכן תהנו ממחיר מעולה כל העונה...
*12.9 שח לק"ג!*

שימו ❤️
הוא יהיה איתנו רק לכמה שבועות!
אל תפספסו:)🥑

https://mypips.app/levadam
#אבוקדו #חקלאותישראלית #תעסוקהלנוער #ירקותאורגניים #משלוחים

כבר ידוע שאני מפריעה לכולם לעבוד, "רגע רגע תעצרו!" ומצלמת;)תגידו תאמת, אתם הייתם יכולים לעבור ליד עגלה כזו בשתיקה??אני ל...
05/01/2026

כבר ידוע שאני מפריעה לכולם לעבוד, "רגע רגע תעצרו!" ומצלמת;)
תגידו תאמת, אתם הייתם יכולים לעבור ליד עגלה כזו בשתיקה??
אני לא...
לצלם רגעים במשק זה לא רק לצלם
זה לעצור ולהודות על השפע והברכה. ויש על מה להודות.
רק צריך לעצור...

אז אם עצרתם על התמונות
מוזמנים להכניס את כל הטוב הזה אליכם הביתה🌿
https://mypips.app/levadam

השבוע נשתלו במשק אלפי שתילים שפותחים רשמית את עונת הסתיו. הרוח והעננים שליוו אותנו השלימו את ההרגשה שסוף הקיץ כאן.נפרדנו...
06/09/2025

השבוע נשתלו במשק אלפי שתילים שפותחים רשמית את עונת הסתיו. הרוח והעננים שליוו אותנו השלימו את ההרגשה שסוף הקיץ כאן.
נפרדנו מאנשים יקרים שהיו חלק משמעותי במשק.
והגיעו חדשים. עונת מעבר טומנת בתוכה התרגשות של התחלה חדשה וגם חשש ואתגרים.
איזה מזל שהאדמה יציבה, המשימות דורשות להתאפס ולהמשיך קדימה.

ואם אתם סקרנים מה שתלנו-
תותים, ברוקולי, כרובית, כרוב, אפונת שלג, חסה, סלרי, פטרוזיליה, כוסברה, צנונית פרנץ'.

שבוע טוב
ובשורות טובות לכולם🙏
#טריטרי #תוצרתהארץ #חקלאותישראלית #עבודתנוער #תעסוקהלנוער #ירקותאורגניים #מהשדהלצלחת #משלוחים #בתשלמה #חוףהכרמל #זכרוןיעקב #יקנעם #בנימינה #אורעקיבא #קריתטבעון #עמקהמעיינות

Address

בת שלמה הישנה
Bat Shelomo
3099200

Opening Hours

Wednesday 11:00 - 17:00
Thursday 09:00 - 15:00
Friday 08:30 - 13:00

Telephone

+972524475843

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when משק לב אדם posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Contact The Business

Send a message to משק לב אדם:

Share