16/01/2017
צהריים טובים חברים :)
אז כמו שהבטחתי - שמה לפניכם את המתכון המלא של קיש פטריות (הורסססס ברמות ;) )
אני השתמשתי בתבנית פאי קוטר 26' (אבל לגמרי ניתן להשתמש בחמגשית בינונית)
חומרים לקלתית-
150 גר' חמאה חתוכה לקוביות קטנות
2 כוסות קמח לבן (280 גר' )
1 חלמון
3 כפות מים קרים
מלח, פלפל שחור ומעט פפריקה מתוקה
חומרים לקיש עצמו -
50 גר' חמאה
1 בצל גדול קצוץ
2 שיני שום כתוש
2 סלסאות פטריות חתוכות גס (מומלץ לערבב זנים שונים)
לרוטב הרויאל -
מיכל שמנת מתוקה
ביצה
חלמון
מלח, פלפל שחור
100 גר' קשקבל מגורר
אופן הכנה -
משמנים את התבנית (אני משמנת עם תרסיס שמן, אפשר עם מברשת ושמן או חמאה. לוודא שהכל משומן היטב, על מנת שיהיה קל לחלץ אחר כך)
שמים את כל חומרי הבצק במעבד מזון ומפעילים עד שנוצרים גושי בצק. עוצרים. מוציאים ולשים עם הידיים עד שנוצר לנו גוש בצק. מועכים עם היד שיהיה לנו מעין 'פיתה' ומתחילים להדק את הבצק לתבנית. (זאת השיטה הביתית והנוחה למדי). מוודאים שכל התבנית מכוסה בצק בצורה אחידה. לוקחים סכין וחותכים את שאריות הבצק שעלה מעל התבנית בשוליים. מניחים במקפיא.
מחממים מחבת, שמים חמאה (ניתן להוסיף מעט שמן זית בשביל הטעם), מטגנים בצל עד שמוזהב, מוסיפים שום ומערבבים. מוסיפים פטריות בטיגון\ערבוב. לקראת הסוף מוסיפים מעט מלח. מכבים. כעת צריך לתת למיקס הפטריות להתקרר - ניתן להעביר לקערה ולשים במקרר ומידי לערבב עד שזה בטמפ' נעימה.
מחממים תנור ל-180 מעלות
שופכים לקנקן מזיגה (ואם אין אז גם קערה זה אחלה) שמנת מתוקה, ביצה, חלמון מעט מלח ופלפל ומערבבים היטב היטב. מוסיפים קשקבל ומערבבים.
מוציאים את הקלתית מהמקפיא, מניחים על מגש של תנור (מומלץ על נייר אפיה). מניחים את מיקס הפטריות על הקלתית - שיהיה אחיד ולא צפוף מידי, על מנת שרוטב הרויאל יגיע לכל הקיש.
שופכים לאט את תערובת הרויאל, ועוזרים לו להגיע לכל הקיש. שימו לב שלא יעלה על גדותיו - תשפכו מעט ותעצרו שיתפשט מעט ואז תמשיכו למזוג.
לאפות כ-40 דק' עד שהקיש זהוב ויש ריח שהבטן לא עומדת בו (בקטע טוב, כן??)
לתת לקיש מעט להתקרר לפני שמחלצים מהתבנית (בחמגשית אין טעם לחלץ)
** לא בא לכם פטריות? לכו על קישואים, תרד וגבינת עזים, ברוקולי, בטטה. תעשו מיקס של ירקות. שימו עגבניות מיובשות עם הפטריות. זה עולם ומלואו של קישים - מה שנקרא, עופו על עצמכם!
ויאללה שיהיה מלא מלא בתאבון
תעדכנו אותי איך הלך :)
שלכם,
אסתושה