19/07/2025
נפרדים מויטופיה 💔
כבר תקופה ארוכה שאנחנו מתלבטים ונאבקים – האם להמשיך להחזיק את החלום או שהגיע הזמן לשחרר. הגענו בלב כבד, אך שלם, להחלטה לסגור את ויטופיה. בעודי כותבת את המילים האלה, אני עדיין לא בטוחה שהפנמתי שזה באמת קורה, ושהמחר ייראה אחרת.
כמעט עשור של פעילות – עשור שבו אני ושגיא חרטנו על דגלנו להנגיש טבעונות בדרך הכי אמיתית שידענו. הכל התחיל בחלום לייצר "בועה טבעונית" – מקום אוטופי, בטוח, טעים ואוהב, לכל מי שבוחר בדרך הזו.
הטלטלה התחילה לפני חמש שנים, עם הקורונה ופתיחת סניף הוד השרון – ומאז לא פסקה. המלחמה והטבח הנוראי של ה-7.10 רק חידדו בתוכנו את הצורך להאט, לצמצם לחצים, להשקיע במשפחה ולשאול מה באמת חשוב. החלטנו אז לסגור את המפעל, וכעת, בעקבות כדור שלג של מציאות מתישה ומתמשכת, אנו נאלצים להיפרד גם מהחנות.
אני באמת מאמינה שעשינו את שלנו. כשפתחנו, היינו פורצי דרך. קראו לנו משוגעים, אבל הקמנו חנות דגל ייחודית – החנות הטבעונית הראשונה, חלוצית וחלומית, ששרדה עשר שנים מדהימות.
עשינו זאת עם כל הלב ועם הרצון לספק מגוון איכותי ולאפשר שפע טבעוני. פיתחנו מוצרים שטעמם לא נפל מהמקור, ודאגנו שיהיה טעים, מזמין וקרוב ככל האפשר לטעמים שגדלנו עליהם – רק בדרך שלנו.
הצלחנו להקים גן עדן קטן למוצרים טבעוניים, ליצור גבינות תחליפיות, מנות מוכנות וטעמים שהפכו לבית. זכינו להכיר לקוחות מופלאים, חלקם הפכו למשפחה. זכינו לעבוד עם צוותים נדירים, מסורים ומוכשרים. זכינו לתת במה ליצרנים טבעוניים חדשים וללוות את צמיחתם. וזכינו גם להכיר קולגות לדרך – בעלי עסקים, יצרנים ויזמים – שחלקו איתנו אותה תשוקה, ערכים ושליחות. חלקם הפכו לחברים, לחלק ממשפחת ויטופיה המורחבת.
אבל המציאות הכלכלית הכריעה, כפי שקורה לעסקים קטנים רבים, ובמיוחד לנישות אידיאולוגיות כמו שלנו. עליית מחירים, פערים מול רשתות השיווק, רווחיות שולית ותחרות גוברת – כל אלה הקשו על המשך הפעילות. אנו שמחים מאוד על ההיצע הטבעוני ההולך וגדל. זו התפתחות נפלאה, קידמה אמיתית, שמשרתת את המטרה המשותפת לכולנו: להנגיש טבעונות לכל אחד ואחת. עם זאת, חשוב לזכור: היצע זה לא ייעלם אם נמשיך לתמוך בעסקים הקטנים. להיפך – הוא רק יצמח ויהפוך מגוון ואיכותי עוד יותר.
אני לא יודעת עדיין איך ייראה הפרק הבא שלנו – אבל אנחנו יוצאים אליו עם לב מלא ונרגש, עם כל מה שלמדנו, עם חיבורים אנושיים, לקחים, בשלות, ובעיקר – אמונה. אנו מאמינים ביכולתנו להמשיך ולתרום לעולם הטבעוני בדרכים חדשות, אולי גם מתוך חיבורים שישלבו את הניסיון הייחודי שלנו בהבנת השוק והצרכן.
נשמח לראותכם, להיפרד ולהגיד תודה פנים אל פנים. ויטופיה תמשיך לפעול עד ה-22.08.25, ואנחנו כאן – עם אותן מנות אהובות, אותה חוויה מוכרת וכל הטוב הטבעוני שיצרנו באהבה לאורך השנים.
בואו לבקר, להצטייד, לתמוך ולעזור לנו למכור את המלאי הקיים – כדי שנוכל לסגור מעגל בלב שקט יותר.
כל סוף הוא התחלה חדשה.
תודה שהייתם חלק מהסיפור שלנו.
באהבה והוקרה עצומה,
סיגלית ושגיא אלירז.
@עוקבים
@אוהדים מובילים
#ויטופיה